To nie jest łatwy biznes
Na europejskim rynku motoryzacyjnym przez kilka lat sytuacja była – delikatnie mówiąc – „nieciekawa", ale teraz widzimy wyraźne odbicie. Rynek USA jest solidny, stabilna jest również sytuacja w Chinach. Nieustannie miło zaskakuje nas Polska – mówi Danucie Walewskiej wiceprezes Porsche AG.
Detlev von Platen
Rz: Jak widzi pan segment luksusowych aut w sytuacji, kiedy słyszymy, że najważniejsze będą na rynku auta autonomiczne i z napędem elektrycznym, a coraz więcej konsumentów będzie dzieliło się kupowaniem i eksploatacją pojazdów?
Nie mamy z tym problemu w Porsche, bo od lat odczuwalny jest nieustanny trend do indywidualizacji kupowanych aut. Nasi klienci chcą mieć auta inne, niż wszyscy. A technologie, które pani wymieniła pozwolą producentom na większą kreatywność, niż było to wcześniej. Główny projektant Porsche mówi, że przyszłość tej dziedziny motoryzacji, to współgranie estetyki, innowacji i kreatywności. Jego zdaniem wielkim błędem jest np. postrzeganie segmentu aut z napędem elektrycznym jako takich, które będą wyglądały podobnie. Tymczasem już same nasze płyty podłogowe dadzą praktycznie nieograniczone możliwości do kreatywnego wykorzystania. I to właśnie będzie charakterystyczne dla segmentu aut premium.
Jak w takim razie widzi pan perspektywy rynku premium?
Na ten rok prognozuję ok. 2-3 proc. wzrostu rynku na świecie, ale moim zdaniem segment premium będzie rósł w tempie o 2 pkt procentowe szybszym. Będzie to możliwe dzięki nowym dostępnym technologiom, czy systemom komunikacji między pojazdami na drodze. Dla nas nowe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta