Panda po tysku gorącym daniem koncernu Fiat
We wrześniu 2017 r. Fiat Chrysler Automobiles ogłosi decyzję o przeniesieniu produkcji Fiata Panda z Pomigliano d'Arco pod Neapolem do fabryki w Tychach – ustaliła „Rzeczpospolita".
danuta walewska
Wtedy też poznamy wszystkie szczegóły tego projektu, o którym mówił m.in. dyrektor generalny FCA Sergio Marchionne.
Z nieoficjalnego, ale bardzo wiarygodnego źródła „Rzeczpospolita" dowiedziała się, że wydatek na nową inwestycję wyniesie przynajmniej 1,5 mld złotych, a zatrudnienie przy produkcji auta najnowszej generacji znajdzie co najmniej 800 osób. Dzisiaj w tyskim zakładzie jest 3,1 tys. pracowników. Wiadomo również, że nie będzie trudności z finansowaniem tego projektu, ponieważ tyska fabryka FCA nie płaciła od kilku lat dywidendy do centrali, a pieniądze były odkładane na ten projekt.
Obiecane przenosiny
– To, że będzie przeprowadzka Fiata Pandy do Polski, było oczywiste od dłuższego czasu. Nie ukrywam jednak, że walczymy nadal o kolejny model – powiedziała „Rzeczpospolitej" Henryka Bochniarz z rady nadzorczej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta