Reklama powinna podawać rzetelną informację
Suplement diety to nie jest produkt leczniczy. Jego reklama nie powinna więc sugerować, że jego spożycie ma wpływ na poprawę zdrowia.
Państwowy wojewódzki inspektor sanitarny wymierzył spółce z o. o. karę 10 tys. zł za reklamę telewizyjną suplementu diety. Chodziło o użyte w niej sformułowania przypisujące produktowi właściwości zapobiegania chorobom. Jego zdaniem wprowadzały one w błąd.
Na pewno nie leczy
Inspektorowi chodziło o to, że w reklamie podano, że suplement wpływa korzystnie na florę bakteryjną pęcherza oraz wspomaga prawidłowy przepływ moczu. Pozwala uwolnić się od częstych wizyt w toalecie. Bardzo zdawkowo poinformowano jednak, że: „działanie wynika ze składników produktu". Nie podano żądnych konkretów.
Tymczasem prezentacja i reklama suplementu diety powinna podawać konsumentom rzetelną informację zawierającą niezbędne dane wynikające z funkcji i przeznaczenia produktu. Ponadto suplementy diety są przeznaczone dla osób zdrowych i mają utrzymać lub zachować podstawowe funkcje fizjologiczne organizmu, a nie zapobiegać chorobom lub ich leczyć.
Natomiast w celu przywrócenia lub odzyskania właściwego stanu zdrowia stosuje się produkty lecznicze.
Spółka odwołała się do głównego inspektora sanitarnego, ale ten karę utrzymał.
Kara wychowuje
Główny inspektor podkreślił, że spółka jest podmiotem z wieloletnią praktyką w branży farmaceutycznej i produkcji suplementów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta