Nie dla nas nowe lokomotywy
Koleje | Niska marża nie pozwala przewoźnikom kolejowym na modernizacje taboru.
Robert Przybylski
Chociaż większość spośród 4 tys. lokomotyw w Polsce ma ponad 30 lat, popyt na nowe jest niewielki. W ostatnich latach 15 sprzedał Newag, a Pesa jedną trzecią tego. – Sprzedaż lokomotyw spalinowych i elektrycznych w Polsce jest bezpośrednio powiązana z aktualnym zapotrzebowaniem operatorów kolejowych na usługi przewozowe – podkreśla rzecznik spółki Newag Łukasz Mikołajczyk.
Mimo niezachęcających wyników producenci taboru przygotowują nowe lokomotywy dwunapędowe. Mogą jeździć z pociągami pasażerskim oraz lekkimi towarowymi zarówno po liniach zelektryfikowanych jak i pozbawionych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta