E-handel nowym napędem Poczty
Malejący rynek listów sprawia, że dla narodowego operatora kluczowe stają się usługi kuriersko-paczkowe i handel transgraniczny.
Rynek pocztowy w Polsce zmienia swoją strukturę. Segment paczek wyprzedził już pod względem wartości segment tradycyjnych listów. Prognozy wskazują, że dystans między oboma sektorami rynku pocztowego będzie się systematycznie zwiększał. Popyt na usługi kuriersko–paczkowe (KEP) będzie rósł w naszym kraju w tempie 10–20 proc. rocznie, podczas gdy polski rynek przesyłek listowych kurczy się z roku na rok o ok. 4 proc., a zagraniczne topnieją w tempie nawet 10–procentowym.
Internetowy trend
Odpowiedzią na te zjawiska jest nowa strategia Poczty Polskiej (PP). Poszuka ona szans w KEP, logistyce i handlu internetowym, a w szczególności w obrocie międzynarodowym, w tym na nowym szlaku Europa–Azja.
Handel online to już potęga. Jak podaje GUS, codzienne lub prawie codzienne korzystanie z komputera deklaruje ponad połowa Polaków. Z tej grupy co drugi dokonuje e–zakupów. Blisko jedna trzecia badanych stwierdza, że zrobiła zakupy online przynajmniej raz w ciągu ostatnich trzech...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta