Działamy w przyszłościowej branży
Dr Thomas Stoffmehl Większość firm sprzedaży bezpośredniej to stabilny biznes prowadzony w zgodzie z prawami konsumenta i standardami etycznymi – mówi Anicie Błaszczak przewodniczący Europejskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (Seldia).
Rz: W branży sprzedaży bezpośredniej toczy się od kilku lat dyskusja, czy rozwój internetu jest dla niej szansą, czy może zagrożeniem. Jak pan to widzi?
Nawet jeśli powiedziałbym, że jest to zagrożenie, nic to nie zmieni. Ale zdecydowanie uważam rozwój internetu i sprzedaży online za szansę, choć jednocześnie wyzwanie, które już chyba dotknęło każdą z firm w naszej branży. Wiele oczywiście zależy od modelu biznesowego, ale nikt nie jest dzisiaj obojętny na rozwój e-handlu. Dla części firm to dodatkowy kanał sprzedaży, dla innych narzędzie marketingu bezpośredniego. Najważniejsze jest, by już na starcie określić model biznesowy firmy, to, na czym się koncentruje, a potem jasno zakomunikować to współpracującym z nią partnerom. Bez tego sprzedaż online może stać się zagrożeniem.
Dlaczego?
Jeśli twierdzimy, że jako firma sprzedaży bezpośredniej rozprowadzamy nasze produkty poprzez sieć partnerów, a potem zaczniemy sami oferować produkty online, to szybko popadniemy w kłopoty, gdyż partnerzy nie będą widzieli korzyści ze współpracy. Trzeba się więc skoncentrować na naszym modelu biznesowym i umiejętnie połączyć z internetem, który nieodwracalnie zmienił np. komunikację. My teraz rozmawiamy twarzą w twarz, ale dla nastolatków dużo bardziej naturalna jest wymiana zdań...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta