Więcej wolnego czasu w prezencie od pracodawcy
Zabiegając o pracowników, firmy rozwijają ofertę świadczeń pozapłacowych, czyli benefitów. I szukają rozwiązań, które pozwolą się wyróżnić.
Anita Błaszczak
Przed kilkoma laty media na całym świecie rozpisywały się o nowym beneficie, jaki zaoferowali swoim pracownicom Facebook i Apple – fundując im zabieg zamrożenia komórek jajowych. Przy okazji przypominano, że Apple pokrywa też pracownikom większość kosztów adopcji dziecka, zaś Google oferuje pośmiertny benefit dla rodziny zmarłego pracownika – połowę jego pensji przez dziesięć lat.
Rozbudowany pakiet świadczeń pozapłacowych, który co jakiś czas jest wzbogacany o jakąś nietypową nowość, to sprawdzony sposób spółek technologicznych, by przyciągnąć uwagę mediów i wzmocnić markę pracodawcy.
Rynek wymusi zmiany
W Polsce, jak wynika z badań firmy Sedlak & Sedlak, większość firm podchodzi do kwestii pozapłacowego motywowania załogi dość konserwatywnie i oszczędnie. Pracownicy najczęściej mogą liczyć na karnety na zajęcia sportowe, ubezpieczenie na życie i służbowe telefony komórkowe.
Stopniowo jednak pracodawcy przekonuje się do...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta