Nagrody nie zawsze zwolnione z PIT
Firmy organizujące akcje promocyjne mają problemy z rozliczeniem przyznawanych uczestnikom świadczeń.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku uznał, że drobne wygrane w konkursach promocyjnych mogą być zwolnione z podatku, a WSA w Bydgoszczy, że nie. Oba wyroki zapadły tego samego dnia.
Spory z fiskusem dotyczyły rozliczenia konkursów promocyjnych organizowanych przez spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją mrożonej żywności. Ich uczestnikami mogą być konsumenci (osoby fizyczne), podwykonawcy, kontrahenci i ich pracownicy. Wartość nagród nie przekracza 200 zł. W związku z tym spółki zapytały skarbówkę, czy wygrane mogą być zwolnione z podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta