Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nowy rok bez regulaminów

23 listopada 2017 | Praca i ZUS

Zniesienie obowiązku tworzenia regulaminów pracy i płac dla mniejszych firm nie ma skutku prawnego w postaci automatycznej likwidacji czy zerwania obowiązujących dokumentów. Aby unieważnić regulamin, trzeba przeprowadzić taką zmianę w zgodny z prawem sposób.

Przepisy prawa pracy nie przewidują osobnej procedury uchylania regulaminów, których tworzenie nie jest już obowiązkowe. W związku z tym pracodawcy, którzy zamierzają uchylić istniejący i nieobowiązkowy już regulamin, powinni postąpić podobnie do sytuacji, w której chcieliby taki regulamin wprowadzić. W obu sytuacjach najlepiej takie zmiany wprowadzać w uzgodnieniu z pracownikami. Unieważnienie regulaminów może się odbywać w dwóch trybach.

—Cezary Karolczyk, ekspert z obszaru kadr i płac

w Sage

Wydanie: 10910

Wydanie: 10910

Spis treści

Dodatki Jednodniowe

Zamów abonament