Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Siła branży kosmetycznej wynika z wspólnych działań

23 listopada 2017 | Projekt wakacje
Polskie firmy kosmetyczne chciałyby zwiększać sprzedaż na rynkach zachodnich. Jednak zdaniem uczestników debaty  wymaga to ogromnych nakładów finansowych i wiąże się z wyższym ryzykiem.
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Polskie firmy kosmetyczne chciałyby zwiększać sprzedaż na rynkach zachodnich. Jednak zdaniem uczestników debaty wymaga to ogromnych nakładów finansowych i wiąże się z wyższym ryzykiem.
Nie ma drugiej tak dobrze zorganizowanej branży jak sektor kosmetyczny. Umiejętność wspólnego działania w jednym związku to dla nas ogromna wartość oraz możliwość wymiany doświadczeń. Zenon Ziaja,  prezes firmy Ziaja
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Nie ma drugiej tak dobrze zorganizowanej branży jak sektor kosmetyczny. Umiejętność wspólnego działania w jednym związku to dla nas ogromna wartość oraz możliwość wymiany doświadczeń. Zenon Ziaja, prezes firmy Ziaja
W branży kosmetycznej pozyskanie nowych klientów przez internet jest trudnym zadaniem, ale sprzedaż kanałem e-commerce z pewnością będzie zwiększać swoje znaczenie. Andrzej Gliński, członek zarządu Banku Millennium
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
W branży kosmetycznej pozyskanie nowych klientów przez internet jest trudnym zadaniem, ale sprzedaż kanałem e-commerce z pewnością będzie zwiększać swoje znaczenie. Andrzej Gliński, członek zarządu Banku Millennium
Branża kosmetyczna  w Polsce jest dość mało wrażliwa na różnego  rodzaju kryzysy.  Co roku wzrasta zarówno liczba sprzedawanych produktów, jak również firm na rynku. Grzegorz Inglot, doradca zarządu Inglot
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Branża kosmetyczna w Polsce jest dość mało wrażliwa na różnego rodzaju kryzysy. Co roku wzrasta zarówno liczba sprzedawanych produktów, jak również firm na rynku. Grzegorz Inglot, doradca zarządu Inglot
Aby polskie firmy kosmetyczne mogły  szybciej rozwijać sprzedaż za granicą potrzebne jest wsparcie publiczne, nie tylko w kwestii finansowej, ale także podzielenia się ryzykiem. Henryk Orfinger,  prezes Eris
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Aby polskie firmy kosmetyczne mogły szybciej rozwijać sprzedaż za granicą potrzebne jest wsparcie publiczne, nie tylko w kwestii finansowej, ale także podzielenia się ryzykiem. Henryk Orfinger, prezes Eris
Mamy przykłady firm, które w kraju poczuły się na tyle pewnie, że zdecydowały się wyjść z ofertą za granicę. Ta ekspansja nie jest szarpana czy nagła. To jest raczej realizacja jasno określonych planów. Janusz Władczyk, wiceprezes KUKE
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Mamy przykłady firm, które w kraju poczuły się na tyle pewnie, że zdecydowały się wyjść z ofertą za granicę. Ta ekspansja nie jest szarpana czy nagła. To jest raczej realizacja jasno określonych planów. Janusz Władczyk, wiceprezes KUKE

debata | Konkurujemy, ale jesteśmy najlepiej zorganizowani w Polsce – twierdzą przedstawiciele sektora. andrzej Pałasz

Polska branża kosmetyczna jest nowoczesna, kompletna i znana na świecie. Swój sukces zawdzięcza splotowi kilku czynników, z których najmniej typowym jest solidarność firm w trosce o dobro całego sektora. Rożne przedsiębiorstwa potrafią łączyć siły i jednym głosem rozmawiać z przedstawicielami władz, zarówno polskich, jak i europejskich, wspólnie kształtując odpowiednie warunki do stabilnego rozwoju – to najciekawsze wnioski z debaty „Polski przemysł kosmetyczny jako lokomotywa polskiego biznesu", zorganizowanej wspólnie przez „Rzeczpospolitą" i Bank Millennium.

Pasja i sukces

– Te firmy odniosły sukces, bo ich założyciele mieli wewnętrzną pasję. Główną motywacją nie były pieniądze, ale chęć tworzenia czegoś, co się lubi, czegoś własnego – wspominał Henryk Orfinger, prezes spółki Dr Irena Eris. Jak zauważył Zenon Ziaja, prezes firmy Ziaja, przedsiębiorstwa kosmetyczne w Polsce mogły się dynamicznie rozwinąć dzięki m.in. objętości krajowego rynku, który dodatkowo z roku na rok się powiększa. – To pozwoliło nam otworzyć firmy, których produkty szybko znajdowały odbiorców – mówił.

Rozwój firm stał się możliwy także za sprawą rozpoczęcia działalności w korzystnym momencie przed transformacją ustrojową, badaniom naukowym oraz wsparciu kolejnych rządów. Inna...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 10910

Wydanie: 10910

Spis treści

Dodatki Jednodniowe

Zamów abonament