Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Wydawanie duplikatów legitymacji i świadectw opodatkowane VAT

27 marca 2018 | Administracja | Janina Fornalik

Definicję działalności gospodarczej wypełnia czynność wydawania duplikatów dokumentów, a powiat w powyższym zakresie działa w reżimie cywilnoprawnym. Istnieje bezpośredni związek między dokonywanymi płatnościami a usługami świadczonymi przez jednostki – uznał organ skarbowy.

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej (dyrektor KIS) 9 lutego 2018 r. wydał interpretację (sygn. 0113- KDIPT1-3.4012.904.2017.1.OS) dotyczącą opodatkowania czynności wydawania duplikatów legitymacji i świadectw, za które pobierane są opłaty. Wniosek o interpretację złożył powiat jako jednostka samorządu terytorialnego i czynny podatnik VAT. Od 1 stycznia 2017 roku powiat rozlicza VAT w sposób scentralizowany wraz ze wszystkimi jednostkami organizacyjnymi. Powiat na swoim terenie posiada kilka jednostek budżetowych, których przedmiotem działalności jest działalność oświatowa. Są to m.in. zespół szkół ponadgimnazjalnych, zawodowych, liceum, poradnia psychologiczno-pedagogiczna oraz powiatowe centrum kształcenia zawodowego i ustawicznego. Jednostki te w ramach swojej działalności statutowej wydają bezpłatnie legitymacje uczniowskie i świadectwa oraz ich duplikaty, za które z kolei należy uiścić opłatę. Dokumenty, o których mowa, zgodnie z ustawą o systemie oświaty są dokumentami urzędowymi.

Należy podkreślić, iż minister...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11012

Wydanie: 11012

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament