Poczta Polska kupi firmę kurierską w Niemczech
logistyka | Państwowa spółka ma ambitny plan ekspansji na rynku paczek – zaczęła już samodzielnie rozwozić po Starym Kontynencie towary importowane z Chin, a wkrótce uruchomi w kraju sieć maszyn nadawczych. michał duszczyk
Poczta Polska (PP) chce wyjść za granicę i wzorem takich gigantów jak DHL czy DPD zamierza budować swoją sieć kurierską w innych krajach – ustaliła „Rzeczpospolita". Jak się dowiedzieliśmy, na pierwszy ogień pójdzie rynek niemiecki. PP planuje przejąć tam jedną z firm logistycznych.
Trwają już rozmowy w tej sprawie, ale szczegóły owiane są tajemnicą. – Nie wykluczam akwizycji nawet w krótkim horyzoncie czasu. Ale nie chcę niczego przesądzać – mówi „Rzeczpospolitej" Przemysław Sypniewski, prezes Poczty. Transakcja ma sprawić, że PP zwiększy przychody z dostaw transgranicznych, bo dziś musi dzielić się nimi z lokalnymi operatorami pocztowymi. A w naszym regionie Europy ten rynek do 2020 r. ma być wart 45 mld dol.
Regionalny hub
Rozwój na tzw. rynku cross-border, czyli dostaw towarów kupowanych online za granicą, to jeden z filarów strategii Poczty. – Rynki międzynarodowe są dla nas bardzo interesujące – mówi prezes Sypniewski. W 2017 r. państwowa spółka uruchomiła własne kursy do Europy Zachodniej. – Dziś przesyłki dostarczane przez pocztę chińską do Polski doręczamy dalej własnym transportem do Niemiec, Hiszpanii czy Holandii – tłumaczy Sypniewski.
Chodzi głównie o towary kupowane...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta