Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Potrzebna zgoda właścicieli gruntów na nadanie nazwy drogi

27 marca 2018 | Administracja | Anna Ryl

Uchwałę w sprawie nadania nazwy drodze wewnętrznej lub zmiany jej nazwy podejmuje rada gminy. Jednak przed jej podjęciem zobowiązana jest uzyskać pisemną zgodę wszystkich właścicieli gruntów, na których ta droga jest usytuowana.

Drogami wewnętrznymi są drogi, drogi rowerowe, parkingi oraz place przeznaczone do ruchu pojazdów, niezaliczone do żadnej z kategorii dróg publicznych i niezlokalizowane w pasie drogowym tych dróg (art. 8 ust. 1 ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych).

Podejmowanie uchwał w sprawach nazw ulic będących drogami publicznymi lub nazw dróg wewnętrznych należy do wyłącznej właściwości rady gminy (art. 18 ust. 2 pkt 13 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym). Jednak podjęcie przez radę gminy uchwały w sprawie nadania nazwy drodze wewnętrznej uzależnione jest od uzyskania zgody...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum to wszystkie treści publikowane w "Rzeczpospolitej" od 1993 roku.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum
Wydanie: 11012

Wydanie: 11012

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Zamów abonament