Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nadmiar reklam nie tak łatwo ujarzmić

30 marca 2018 | Nieruchomości | Renata Krupa-Dąbrowska
Łódź to pierwsze polskie miasto, w którym weszła w życie uchwała krajobrazowa ograniczająca reklamowy chaos.
źródło: Shutterstock
Łódź to pierwsze polskie miasto, w którym weszła w życie uchwała krajobrazowa ograniczająca reklamowy chaos.

Wszystkie duże miasta w Polsce chcą się uporać z dziką reklamą.

Wśród nich są Warszawa, Kraków, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Katowice. Każde pracuje nad uchwałą krajobrazową. Niektóre zakończyły już prace, a w takich miastach jak Łódź czy Opole przepisy weszły w życie. Problem w tym, że wojewódzkie sądy administracyjne kwestionują ich ważność.

To, co dla miast jest zmartwieniem, cieszy właścicieli nieruchomości oraz prowadzących działalność handlową. Zdecydowanie łatwiej jest zawiesić reklamy tam, gdzie uchwał nie ma.

Rygory ostre i łagodne

Możliwość podjęcia uchwał krajobrazowych wprowadziła ustawa krajobrazowa obowiązująca od 11 września 2015 r. Daje ona radom gmin (miast) prawo m.in. do określania w uchwale, gdzie i jakie reklamy można umieszczać, jakie mają mieć gabaryty, a także z jakich materiałów budowlanych mogą być wykonywane. Ustawa wprowadza również grzywny za...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11015

Wydanie: 11015

Spis treści

Monitor wolniej przedsiębiorczości

Dodatki Jednodniowe

Zamów abonament