Nadmiar reklam nie tak łatwo ujarzmić
Wszystkie duże miasta w Polsce chcą się uporać z dziką reklamą.
Wśród nich są Warszawa, Kraków, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Katowice. Każde pracuje nad uchwałą krajobrazową. Niektóre zakończyły już prace, a w takich miastach jak Łódź czy Opole przepisy weszły w życie. Problem w tym, że wojewódzkie sądy administracyjne kwestionują ich ważność.
To, co dla miast jest zmartwieniem, cieszy właścicieli nieruchomości oraz prowadzących działalność handlową. Zdecydowanie łatwiej jest zawiesić reklamy tam, gdzie uchwał nie ma.
Rygory ostre i łagodne
Możliwość podjęcia uchwał krajobrazowych wprowadziła ustawa krajobrazowa obowiązująca od 11 września 2015 r. Daje ona radom gmin (miast) prawo m.in. do określania w uchwale, gdzie i jakie reklamy można umieszczać, jakie mają mieć gabaryty, a także z jakich materiałów budowlanych mogą być wykonywane. Ustawa wprowadza również grzywny za...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta