Czy ideologia wygra z rynkiem
Jeremi Jędrzejkowski
Na naszych oczach dokonuje się bodaj największa od 1989 r. rewolucja – nie tylko w handlu, ale i w życiu społecznym. Zafundowały nam ją, niestety, nie prawa rynku, nie zmiana upodobań konsumentów, lecz polityka i ideologia. A idzie za nią ryzyko, że kolejna władza po następnych wyborach zmiany te może zacząć odkręcać.
Pomińmy już ideologię stojącą za niedzielnym zakazem. Ale dlaczego uprzywilejowani zostali ludzie pracujący w handlu? Może chodzi o to, że stanowią liczną (według Eurostatu 2,26 mln osób) rzeszę wyborców. Jeśli do tego dodamy zadowolone z ich wolnego czasu rodziny, grupa ta gwałtownie rośnie. Znacznie mniej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta