Sektor kreatywny katalizatorem rozwoju
Moda, film, muzyka, sztuka i reklama wpływają pozytywnie na kreatywność i innowacyjność. Czy przemysł kreatywny ma szanse stać się siłą napędową gospodarki?
Na początku drugiej dekady bieżącego stulecia w raporcie Deutsche Bank Research dowodzono, że jeśli w sektorze kreatywnym odpowiednio dostosujemy prawo i ułatwimy mikrofirmom w nim działającym dostęp do kapitału, możemy stać się światową potęgą. Co w tym zakresie zostało zrobione w Polsce i co jeszcze przed nami? Jak wspiera się sektor kreatywny w innych krajach? O tym będą dyskutować 6 września, podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy, uczestnicy panelu „Sektor kreatywny jako katalizator rozwoju gospodarczego". Wśród nich: Florentina Costache z Instytutu Europejskiego (Rumunia), Piotr Franaszek, dyrektor Centrum Spotkania Kultur, Jerzy Meysztowicz, przewodniczący sejmowej Komisji Gospodarki i Rozwoju, Marcela Straková, menedżerka kultury z Czech, Cezary Kochalski, doradca Prezydenta RP, Maksym Cherkashyn z Ukrainy, organizator festiwalu Fajne Miasto, a także Ewa Minge, polska projektantka zajmująca się m.in. modą i luksusowym wzornictwem przemysłowym. ©℗ —mn