Jak skomercjalizować innowacje
Innowacyjne pomysły w biznesie są podstawą rozwijania przedsiębiorstwa, a także zdobywania pozycji na rynku i pokonywania konkurencji. To nowość przyciąga uwagę klientów, daje możliwość dynamicznego zaznaczenia swojej obecności w branży, a także pozwala opracować rozwiązania, które prześcigną konkurencyjną ofertę. Jednak sam pomysł nie wystarczy. Trzeba efektywnie go wykorzystać. Do skutecznej komercjalizacji idei wystarczy sześć przemyślanych kroków.
1. Skompletowanie kompetentnego zespołu
Komercjalizacja to kompleksowe działania, które – aby mogły być skuteczne – muszą objąć wszelkie aspekty funkcjonowania firmy. Z tego powodu do jej przeprowadzenia niezbędny jest cały zespół specjalistów z różnych dziedzin. W błędzie będzie ten, kto uważa, że do efektywnego wprowadzenia innowacji wystarczą osoby mocne w tworzeniu innowacyjnych koncepcji produktów lub usług. Koncepcja to dopiero początek, od którego komercjalizacja się rozpoczyna. Równie istotnymi członkami zespołu są na przykład wiarygodni partnerzy merytoryczni, zwłaszcza pomocni na samym początku procesu, a także osoby posiadające pełne kompetencje biznesowe, m.in. marketingowe, sprzedażowe, finansowe, produkcyjne i logistyczne.
2. Analiza rynku i projektowanie wyróżników
Analiza rynku, a w szczególności rzetelna analiza konkurencji, to podstawa trafnego określenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta