Rower mile widziany
Przeciętna przepustowość miejskich ulic sięga 1,5 tys. aut na godzinę, a w przypadku jednośladów ten współczynnik to aż 5,9 tys.
Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej to kluczowy element budowy smart city, czyli metropolii nie tyle na wskroś nowoczesnej, ile przyjaznej mieszkańcom. Takie miasta są nie tylko szpikowane nowatorskimi technologiami, ale też wdrażają rozwiązania sprzyjające zdrowemu, ekologicznemu stylowi życia i efektywnemu gospodarowaniu zasobami, w tym ruchem ulicznym. W tak rozumianym smart city szczególnego znaczenia nabiera dynamicznie rosnąca popularność roweru jako środka transportu.
Podczas forum Urban Land Institute (ULI) w Bostonie eksperci wskazywali, że znaczenie transportu publicznego w dojazdach mieszkańców spada. David Bragg, dyr. zarządzający Green Street Advisors, uważa, że rewolucja transportowa wpłynie na sektor nieruchomości. – Dogodny dostęp do transportu był kluczowy dekadę temu, ale nie dziś. To efekt zmian demograficznych. Dziś dla pracowników ważniejsze jest samo miejsce, w którym pracują, niż sąsiedztwo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta