Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Satyra Zadary gorsza od operetki

22 stycznia 2019 | Kultura | Jacek Cieślak
Plakat anonsujący „Zemstę nietoperza” w Narodowym.  Teatr nie dysponuje zdjęciami ze spektaklu
źródło: materiały prasowe
Plakat anonsujący „Zemstę nietoperza” w Narodowym. Teatr nie dysponuje zdjęciami ze spektaklu

„Zemsta nietoperza" 
w Narodowym ma zakpić 
z tych, którzy w dzisiejszej Polsce oczekują w teatrze fars i szampańskiej zabawy.

„Nie stosujemy uwspółcześnień. Zależało nam na XIX-wiecznym smaku" – powiedział Michał Zadara przed premierą klasycznej operetki Johanna Straussa. W praktyce wygląda to tak, że publiczność Teatru Narodowego widzi na lekko podniesionej, oprawionej niczym kinowy ekran scenie – wnętrze ekskluzywnego apartamentu Złota 44, górującego ponad iglicą Pałacu Kultury i Nauki oraz Warszawą.

W operetce opartej na miłosnej zdradzie i intrydze, balu maskowym oraz zemście za żart z przeszłości, XIX-wieczny smak wyraża najlepiej Alfred (Karol Dziuba). W oryginale dawny kochanek i operowy tenor śpiewający pod oknem Rozalindy (Anna Lobedan), żony Eisensteina (Mateusz Rusin), tu stał się alpinistą, myjącym szyby stołecznego wieżowca. Fatalnie radzi sobie ze śpiewem.

Mistrzem wokalnym nie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11261

Wydanie: 11261

Spis treści

Monitor wolnej przedsiębiorczości

Zamów abonament