Szturm seniorów na serwisy zakupowe
Klienci powyżej 60. roku życia są głównym motorem wzrostu zakupów online. Najchętniej odwiedzają sklepy kategorii: dom i ogród, elektronika użytkowa oraz zdrowie i uroda. piotr mazurkiewicz
Czasy dziadków i babć spędzających czas głównie na oglądaniu telewizji zaczynają powoli odchodzić w zapomnienie. Seniorzy coraz aktywniej korzystają z internetu – z komunikatorów, serwisów społecznościowych, ale też robią w ten sposób zakupy. Jak wynika z badania porównywarki cenowej Ceneo, ruch internautów w grupie 65+ tylko w styczniu wzrósł o 12 proc., co pokazuje, że grupa traktowana po macoszemu przez sprzedawców odkrywa zalety zakupów online.
Szturm na zakupy
– W 2018 r. w każdej z grup wiekowych odnotowaliśmy zwyżki rok do roku, ale największe były dla użytkowników w wieku 65+. Dotyczy to zarówno liczby wizyt na stronach sklepów, liczby zawieranych transakcji czy dynamiki wzrostu przychodów – mówi Jacek Zientkiewicz, brand manager z Shopera. – Ruch w e-sklepach w grupie seniorów wzrósł aż o 76 proc. w ciągu roku. Najchętniej odwiedzają oni sklepy z kategorii „dom i ogród", „elektronika użytkowa" oraz „zdrowie i uroda" – dodaje, podkreślając, że dzięki innym analizom wiadomo, iż seniorzy spędzają na stronach internetowych więcej czasu niż inne grupy. – Szukają bardzo dokładnych opisów produktów, chcąc mieć pewność, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta