Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Fabryki aut na wstecznym

22 stycznia 2019 | Ekonomia
źródło: Rzeczpospolita

Spada produkcja samochodów w Polsce. 
O kondycji przemysłu motoryzacyjnego będą teraz decydować wytwórcy części i komponentów. adam woźniak

 

Fabryka Fiata w Tychach, skąd w 2018 r. wyjechało 259,4 tys. aut, straciła pozycję lidera w produkcji samochodów w Polsce. W ub.r. wyprzedził ją Volkswagen Poznań z wynikiem 266,8 tys. pojazdów. Z kolei jeden z najsłabszych swoich wyników – zaledwie 106,4 tys. – odnotowała fabryka Opla w Gliwicach. Te zmiany wpływają na osłabienie jeszcze do niedawna bardzo dobrej kondycji polskiego przemysłu motoryzacyjnego.

Mimo wzrostu produkcji części i komponentów w tym roku eksport branży prawdopodobnie zmaleje w porównaniu z rekordowymi 25,2 mld euro w 2017 r. Według przewidywań firmy analitycznej AutomotiveSuppliers.pl spadków zarówno eksportu, jak i wartości produkcji sprzedanej należy się spodziewać już w przygotowywanych podsumowaniach roku ubiegłego, kiedy po dobrych pierwszych trzech kwartałach ostatnie trzy miesiące przyniosły niekorzystne odwrócenie sytuacji.

Rośnie tylko Volkswagen

Najbardziej niepokojącym sygnałem jest malejąca produkcja...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11261

Wydanie: 11261

Spis treści

Monitor wolnej przedsiębiorczości

Zamów abonament