Fabryki aut na wstecznym
Spada produkcja samochodów w Polsce. O kondycji przemysłu motoryzacyjnego będą teraz decydować wytwórcy części i komponentów. adam woźniak
Fabryka Fiata w Tychach, skąd w 2018 r. wyjechało 259,4 tys. aut, straciła pozycję lidera w produkcji samochodów w Polsce. W ub.r. wyprzedził ją Volkswagen Poznań z wynikiem 266,8 tys. pojazdów. Z kolei jeden z najsłabszych swoich wyników – zaledwie 106,4 tys. – odnotowała fabryka Opla w Gliwicach. Te zmiany wpływają na osłabienie jeszcze do niedawna bardzo dobrej kondycji polskiego przemysłu motoryzacyjnego.
Mimo wzrostu produkcji części i komponentów w tym roku eksport branży prawdopodobnie zmaleje w porównaniu z rekordowymi 25,2 mld euro w 2017 r. Według przewidywań firmy analitycznej AutomotiveSuppliers.pl spadków zarówno eksportu, jak i wartości produkcji sprzedanej należy się spodziewać już w przygotowywanych podsumowaniach roku ubiegłego, kiedy po dobrych pierwszych trzech kwartałach ostatnie trzy miesiące przyniosły niekorzystne odwrócenie sytuacji.
Rośnie tylko Volkswagen
Najbardziej niepokojącym sygnałem jest malejąca produkcja...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta