Podwójny billboard to niejedno urządzenie
Nośnik reklamowy składający się ze słupa i dwóch ekranów ma dwie tablice reklamowe, za które należy się opłata – uznał Naczelny Sąd Administracyjny.
Wprowadzona w 2015 r. tzw. ustawa krajobrazowa miała pozwolić na uporządkowanie reklamowego chaosu polskiego krajobrazu. Jednym z instrumentów, w które w związku z tym trafiły w ręce samorządów, jest tzw. opłata reklamowa. Możliwość jej fakultatywnego wprowadzenia przewiduje ustawa o podatkach i opłatach lokalnych. Na razie z tej możliwości skorzystały niektóre samorządy, m.in. Kobylnica.
I właśnie sprawa wykładni przepisów dotyczących nałożonej przez nią opłaty reklamowej znalazła już swój prawomocny finał w sądzie. Precedensowy wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego daje widoki na to, że do samorządowych kas może trafić więcej pieniędzy z reklam.
Podstawowe pojęcia
W sprawie chodziło o opłatę reklamową od nośników znajdujących się na terenie samoobsługowej stacji paliw. We wniosku o interpretację podatkową – opłata reklamowa to danina lokalna – spółka będąca właścicielem stacji zapytała o pionowy słup...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta