Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Podwójny billboard to niejedno urządzenie

22 stycznia 2019 | Prawo | Aleksandra Tarka

Nośnik reklamowy składający się ze słupa i dwóch ekranów ma dwie tablice reklamowe, za które należy się opłata – uznał Naczelny Sąd Administracyjny.

Wprowadzona w 2015 r. tzw. ustawa krajobrazowa miała pozwolić na uporządkowanie reklamowego chaosu polskiego krajobrazu. Jednym z instrumentów, w które w związku z tym trafiły w ręce samorządów, jest tzw. opłata reklamowa. Możliwość jej fakultatywnego wprowadzenia przewiduje ustawa o podatkach i opłatach lokalnych. Na razie z tej możliwości skorzystały niektóre samorządy, m.in. Kobylnica.

I właśnie sprawa wykładni przepisów dotyczących nałożonej przez nią opłaty reklamowej znalazła już swój prawomocny finał w sądzie. Precedensowy wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego daje widoki na to, że do samorządowych kas może trafić więcej pieniędzy z reklam.

Podstawowe pojęcia

W sprawie chodziło o opłatę reklamową od nośników znajdujących się na terenie samoobsługowej stacji paliw. We wniosku o interpretację podatkową – opłata reklamowa to danina lokalna – spółka będąca właścicielem stacji zapytała o pionowy słup...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11261

Wydanie: 11261

Spis treści

Monitor wolnej przedsiębiorczości

Zamów abonament