Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Branża handlowa okiem analityka

21 lutego 2019 | Wkładka Pomorze
źródło: materiały prasowe

Adrian Górniak analityk rynku akcji
Dom Maklerski BDM SA

Jakie wskaźniki są najlepsze dla analizy branży handlowej?

Na sieci handlowe możemy patrzeć wielowymiarowo, mamy tu bowiem do czynienia z podmiotami działającymi w segmencie odzieżowym, FMCG (przede wszystkim dotyczy żywności) oraz restauracyjnym. Dlatego też do analizy każdej z gałęzi powinniśmy podchodzić na kilku płaszczyznach.

Branża jest mocno powiązana ze sferą makro i analizę sektora możemy zacząć od wskaźników, które publikuje GUS. Wśród najważniejszych można wymienić dynamikę PKB, konsumpcję oraz inflację. Istotne są także miesięczne odczyty sprzedaży detalicznej, które dają dosyć wyraźną sugestię o koniunkturze w poszczególnych obszarach. Warto także śledzić dane dla rynku pracy, a przede wszystkim dynamikę wynagrodzeń oraz poziom bezrobocia.

Z grupy wskaźników finansowych na pierwszy plan wysuwa się dynamika przychodów, która jest składową kilku rzeczy: dynamiki przyrostu sieci (i teoretycznie zdobywania tym samym udziałów rynkowych), sprzedaży z mkw. lub sprzedaży na lokal oraz wartości sprzedaży porównywalnej. W ostatnim czasie dla wzrostu przychodów...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11287

Wydanie: 11287

Spis treści

Reklama

Zamów abonament