Po zatarciu kary nowa numeracja akt
FORMALNOŚCI | Gdy fakt nałożenia kary porządkowej odchodzi w niepamięć, pracodawca musi usunąć o niej informacje z akt pracownika i przenumerować dokumenty dotyczące pozostałych kar.
Marek Rotkiewicz -W jaki sposób według nowych przepisów usunąć informacje o karach z akt osobowych – tzn. czy usuwając informacje o jednej karze należy przenumerować całość części dotyczącej kar? – pyta czytelniczka.
Tak.
Po uznaniu kary za niebyłą należy usunąć całą część dotyczącą danej kary. Jeśli w aktach pozostaną informacje o nałożeniu innych kar, konieczna jest zmiana ich numeracji. W większości przypadków z części D usuwane będą jednak wszystkie kary, gdyż rok nienagannej pracy, po upływie którego usuwane są informacje o ukaraniu, jest liczony od nałożenia ostatniej z nich.
Część D teczki
Od 1 stycznia 2019 r. informacje o ukaraniu pracownika karą porządkową umieszcza się w części D akt osobowych....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta