Orlen stawia na rozwój stacji
Koncern ma już ponad 2,8 tys. obiektów detalicznej sprzedaży paliw. Powiększa też liczbę punktów gastronomicznych i sklepowych oraz ich ofertę. Ponadto inwestuje w elektromobilność, systemy płatności i nowe formaty stacji.
Jednym z kluczowych obszarów aktywności biznesowej grupy kapitałowej PKN Orlen jest sprzedaż detaliczna prowadzona za pośrednictwem stacji paliw. W tym segmencie rynku płocki koncern od dłuższego czasu przeprowadza liczne inwestycje, przygotowuje i wprowadza kolejne innowacje oraz nowe produkty i usługi. Co więcej, działania te przynoszą stosunkowo szybkie i wymierne efekty. Wystarczy zauważyć, że w ubiegłym roku grupa w segmencie detalicznym zanotowała rekordowe wyniki finansowe. Kluczowy wskaźnik, czyli zysk EBITDA LIFO, sięgnął 2,8 mld zł. Dla porównania w 2017 r. wynosił nieco ponad 2 mld zł. Historyczny rezultat osiągnięto dzięki 7-proc. wzrostowi ilościowemu sprzedaży.
Udany IV kwartał
Szczególnie udana była końcówka ubiegłego roku. W IV kwartale firma zanotowała 5-proc. wzrost sprzedaży na stacjach w Polsce, 7-proc. w Czechach, 8-proc. w Niemczech i 11-proc. na Litwie. Na każdym z tych rynków zwiększyła też udziały. Największe są one oczywiście w Polsce. Posiadanych na koniec grudnia 1787 stacji działających pod marką Orlen zapewniło firmie 34-proc. udział w krajowym rynku.
Koncern jest też numerem jeden w Czechach. 409 obiektów działających tam pod szyldem Benzina osiągnęło 23,2-proc. udział w rynku naszych południowych sąsiadów. Zwyżki...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta