Rzadko chcą wiedzieć, dlaczego nie dostali kredytu
Brak zdolności kredytowej, zbyt wysokie wydatki czy obciążenia, a także dane klienta w Biurze Informacji Kredytowej – to najczęstsze przyczyny odmów przyznania kredytu.
Od maja klienci mogą występować o podanie tych przyczyn do banku, ale okazuje się, że niewiele osób to robi. A szkoda, bo wniosek analizowany automatycznie może później zweryfikować jeszcze pracownik banku.
Od 4 maja 2019 roku obowiązuje nowelizacja prawa bankowego, która daje klientom wnioskującym o kredyt prawo do uzyskania pisemnego wyjaśnienia, jakie czynniki wpłynęły na ocenę zdolności kredytowej. – W przypadku odmowy udzielenia kredytu lub uzyskania kredytu, ale na innych parametrach niż wnioskowane klient może złożyć wniosek i otrzymać od banku powody odmowy – tłumaczy Piotr Skoczek, dyrektor departamentu zarządzania produktami kredytowymi w Credit Agricole. Przyznaje, że przyczyną odmowy udzielenia kredytu mogą być na przykład: dane o dochodach klienta, zaległości w spłacie zobowiązań kredytowych, dane o gospodarstwie domowym, w tym o kwocie miesięcznych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta