Benefity kuszą nie tylko specjalistów
Dziewięciu na dziesięciu pracowników w Polsce dostaje jakieś świadczenia pozapłacowe od pracodawców. Wydatki na ten cel mają w tym roku wzrosnąć do 12,7 mld zł.
K
arta sportowa, podstawowy pakiet opieki medycznej i imprezy integracyjne są najbardziej popularnymi świadczeniami pozapłacowym w polskich firmach – wynika z tegorocznego raportu firmy rekrutacyjnej Hays Poland. Według niego kartę sportową funduje pracownikom siedmiu na dziesięciu pracodawców, a podstawowy pakiet opieki medycznej finansują niemal dwie na trzy firmy. Prawie tyle samo przedsiębiorstw organizuje imprezy czy wyjazdy integracyjne, a połowa daje pracownikom (choć zwykle nie wszystkim) służbowe telefony.
Nic więc dziwnego, że wydatki na świadczenia pozapłacowe z roku na rok rosną i – jak prognozuje lider tego rynku, giełdowa spółka Benefit Systems – w tym roku zwiększą się do 12,7 mld zł, czyli o ok. 0,5 mld zł w porównaniu z 2018 r. Ten wzrost wynika w dużej mierze z bardzo silnej konkurencji o pracowników, w której liczy się zarówno wysokość wynagrodzenia, jak i oferta benefitów.
– Pracownicy są intensywnie zasypywani ofertami pracy, zatem znakomicie znają wysokość płac i benefity oferowane przez konkurencję – twierdzi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta