Polski rynek jest atrakcyjny
rozmowa | dr Marta Ziółkowska z Zakładu Zarządzania Przedsiębiorstwem Instytutu Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Jak wygląda dziś rynek franczyzowy w Polsce?
Marta Ziółkowska: Polski rynek był i jest atrakcyjny dla rozwoju systemów franczyzowych, głównie z powodu dużego potencjału, czyli dużej liczby mikro i małych przedsiębiorstw jako potencjalnych franczyzobiorców szukających możliwości rozwoju oraz rosnącego popytu na dobra konsumpcyjne i usługi biznesowe. Ze względu na częściowe nasycenie rynku franczyzowego w dużych miastach nowym trendem jest pojawianie się franczyzy w mniejszych miejscowościach. Od 1989 r. nieustannie utrzymuje się tendencja wzrostowa, jeśli chodzi o liczbę systemów i jednostek franczyzowych. Jednak w ostatnich latach dynamika tego wzrostu nieco się obniżyła z uwagi na wkroczenie polskiego rynku franczyzy w fazę dojrzałości i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta