Lepiej postawić na pasję niż na modę
Na rynku jest ponad 1,2 tys. konceptów franczyzowych i około 76 tys. punktów działających na licencji – wynika z najnowszego raportu o rynku franczyzy firmy doradczej PROFIT system i portalu Franchising.pl.
Franczyza to najbezpieczniejszy sposób na własny biznes. Jej przewagą nad samodzielną działalnością jest znana marka, która ma zagwarantować szybszy rozwój i już na starcie większą liczbę klientów, co oddala ryzyko bankructwa. Jednak franczyza to biznes jak każdy inny, który wymaga zaangażowania i rozwagi. Decydując się na współpracę na zasadzie franczyzy obie strony podpisują umowę narzucającą im wzajemne obowiązki – mówi Magdalena Kurda, menedżer ds. PR portalu Franchising.pl. Podstawowym obowiązkiem franczyzodawcy jest udzielenie licencji na markę i przekazywanie wiedzy o danym biznesie przez cały okres trwania umowy, podstawowym zaś obowiązkiem franczyzobiorcy jest przestrzeganie wspólnych dla całej sieci zasad prowadzenia firmy i uiszczanie opłat franczyzowych. Franczyza to nie tylko prawo do używania logo lub znaku towarowego, to cały system prowadzenia biznesu.
Po pierwsze: koszty, po drugie: wybór branży
Wybierając koncept franczyzowy, należy wziąć pod uwagę przede wszystkim koszty przedsięwzięcia: sprawdzić jaka jest cena za wynajęcie lokalu, wyremontowanie i umeblowanie go, zakup towaru. Należy pamiętać również...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta