Wsparcie marketingowe produktu to jeden z kluczy do sukcesu w sprzedaży
Jak wynika z raportu przygotowanego przez PMR Consulting & Research oraz Attention Marketing, w większości firm marketing i PR współtworzą strategię sprzedażową. Wiąże się to z bezpośrednim zaangażowaniem w prowadzone procesy sprzedażowe. Blisko trzy czwarte firm (73 proc.) łączy oba obszary.
Oprócz aktywnego wspierania sprzedaży rolą marketingu jest pozyskiwanie nowych klientów, choć 38 proc. firm nie uważa tego za główne zadanie tego obszaru. Marketing utożsamiany jest z promocją, a dział marketingu i promocji jest odpowiedzialny za dostarczanie odpowiednich materiałów.
– Główne wnioski z badań potwierdzają nasze wcześniejsze analizy, mówiące o tym, że w większości firm działy marketingu i PR współtworzą strategię sprzedażową i są bezpośrednio zaangażowane w prowadzone procesy sprzedażowe. Nie dziwi więc, że to właśnie wzrost sprzedaży jest najpowszechniejszym wskaźnikiem pomiaru...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta