Jak założyć sklep internetowy
Polacy coraz częściej korzystają z Internetu i robią tam zakupy. Ta tendencja może to być szansą na założenie własnego biznesu w postaci sklepu internetowego.
Jak podaje raport Gemius PBI „E-Commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska" liczba internautów w Polsce w 2018 r. wyniosła 27,8 mln. Z 1500 przebadanych osób ponad połowa (56 proc.) dokonała choć raz zakupów online. Według aktualnych danych z raportu Statista Digital Market Outlook „Rynek eCommerce" przychody Polski z tego rynku w 2019 r. osiągnęły już 9,917 mld USD, czyli prawie 40 mld zł, a przez kolejne 3 lata szacuje się ich dalszy wzrost do poziomu ponad 15,357 mld USD w 2023 r., czyli do ponad 55 mld zł.
Poza ogólnym rozwojem rynku e-commerce w Polsce sklepom internetowym pomógł wprowadzony zakaz handlu w niedzielę. Jak zatem założyć sklep internetowy i jak korzystać z dodatkowych narzędzi, by wykorzystać szansę i znaleźć swoje miejsce na rynku e-commerce?
Jeżeli prowadzi się działalność gospodarczą, to rozszerzenie kanałów sprzedaży o sklep internetowy nie jest trudne. Wystarczy rozejrzeć się za odpowiednim oprogramowaniem (o czym w dalszej części artykułu) oraz określić, co chcemy sprzedawać przez Internet i komu. Natomiast jeżeli zaczyna się od zera – czyli nie ma się jeszcze działalności, można to zrobić w ramach:
- działalności nierejestrowej – czyli tzw. firmy na próbę,
- zarejestrowanej działalności gospodarczej.
Firma na próbę
Pierwsze rozwiązanie ma dwie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta