Chcemy stworzyć jak najwięcej regionalnych czempionów
Byliśmy za bardzo zależni od polskiego rynku kapitałowego i mieliśmy finansowanie nadmiernie skoncentrowane w jednej instytucji w Polsce. Teraz to zmieniamy – mówi Tomasz Czechowicz, prezes MCI Capital. Marcin Piasecki
W lipcu domknęliście transakcję sprzedaży ABC Data. Oddech ulgi dla MCI?
Całe pierwsze półrocze było dla nas bardzo ciekawym okresem. ABC Data to była jedna z naszych najdłuższych inwestycji, trwała blisko 11 lat. Bardzo trudna zarówno przy kupnie, w wymiarze zarządzania firmą, jak i przy sprzedaży. Na szczęście wezwanie na GPW doszło do skutku, na początku lipca domknęliśmy transakcję. Mimo tych wszystkich trudności zarobiliśmy mniej więcej dwukrotnie, czyli to dobry wynik. Wcześniej, w styczniu, zrealizowaliśmy sprzedaż Dotpay/eCard, z którego stworzyliśmy jednego z liderów rynku płatności w Polsce. Wartość spółki wyniosła 315 mln zł, z czego do nas, czyli do funduszu EuroVentures, trafiło 255 mln zł. To jedna z naszych bardziej rentownych transakcji.
Jakim wynikiem zakończy się 2019 r.?
Oczekujemy, że wyniki będą dobre. W tej chwili przygotowujemy się do sprzedaży kolejnych spółek portfelowych. Liczymy tutaj na co najmniej jedną transakcję. I wchodzimy w zaawansowaną fazę sprzedaży ATM.
Jaką spółkę chcecie sprzedać oprócz ATM?
Tego nie mogę jeszcze ujawnić. W zeszłym roku to był iZettle, wcześniej Invia/Travelplanet. Z innych ważnych rzeczy do końca roku: liczymy na poprawę wyników Private Equity Managers, firmy, która zarządza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta