Hulajnogi i auta będą jak Netflix. W abonamencie
Operatorzy współdzielonych pojazdów wprowadzają nowy, tzw. subskrypcyjny model wynajmu. Za stałą miesięczną opłatę już możemy korzystać z usług BlaBlaCar, a wkrótce również Ubera czy Birda. michał duszczyk
Amerykańska sieć wynajmu elektrycznych hulajnóg na minuty wchodzi do kolejnego po Warszawie i Wrocławiu miasta w naszym kraju. Od wtorku z biało-czarnych jednośladów mogą korzystać mieszkańcy Poznania. Firma Bird oferuje im jednak zupełnie nowy pojazd – model Bird One, który w USA premierę miał niecałe trzy miesiące temu, a w Europie debiutuje właśnie teraz. Specjalnie skonstruowany pod współdzielony transport jeździk jest nawet czterokrotnie bardziej wytrzymały niż dotychczasowe modele. Ale Bird One zwiastuje znacznie większe zmiany na rynku – uruchomienie wynajmu w formule abonamentowej. Testy miesięcznych subskrypcji na jazdę hulajnogą trwają już w Stanach Zjednoczonych.
Ekonomia subskrypcji
Dotąd za pomocą aplikacji użytkownicy w Polsce mogli wynajmować rowery, skutery, auta, hulajnogi czy też przejazdy Ubera i płacić dokładnie tyle, ile kosztował konkretny kurs. To tzw. formuła PAYG (z ang. pay as you go). Branżę tzw. mobilności miejskiej dopadł jednak trend, który już od pewnego czasu podbija internet. Chodzi o ekonomię subskrypcji, czyli usługi oferowane w abonamencie. Za stałą miesięczną opłatą coraz więcej firm udostępnia swoją ofertę,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta