Dlaczego trzeba kontrolować bieżnik
Cztery kartki o formacie A4 to jedyny łącznik samochodu z nawierzchnią. Warto zatem mieć świadomość, że na oponach nie można oszczędzać. Patryk keller
Proces tworzenia opony trwa od dwóch do czterech lat. To kilka miesięcy projektowania, a potem testy na specjalnych torach. Każdy z producentów robi to na swój sposób i chroni patenty przed konkurencją. Lokuje ośrodki badawcze w rozmaitych zakątkach świata, by sprawdzić ogumienie w skrajnych warunkach atmosferycznych i drogowych. Potem następuje kolejny etap – badania gotowego produktu przez przyznające homologację niezależne instytucje. Kiedy opona trafia na koło samochodu, podlega krajowym przepisom związanym z jej parametrami eksploatacyjnymi. W Polsce minimalna dopuszczalna prawem głębokość bieżnika to 1,6 mm. Jednak nie warto czekać aż do takiego momentu.
Nie ma przymusu, ale...
Każdy z producentów ma w swojej palecie bogaty repertuar rozmaitych gum –...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta