Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Dlaczego trzeba kontrolować bieżnik

20 sierpnia 2019 | Ekonomia
Chcąc jeździć bezpiecznie  nie można czekać,  aż bieżnik opony osiągnie wartość krytyczną
źródło: AdobeStock
Chcąc jeździć bezpiecznie nie można czekać, aż bieżnik opony osiągnie wartość krytyczną

Cztery kartki o formacie A4 to jedyny łącznik samochodu z nawierzchnią. 
Warto zatem mieć świadomość, że na oponach nie można oszczędzać. Patryk keller

 

Proces tworzenia opony trwa od dwóch do czterech lat. To kilka miesięcy projektowania, a potem testy na specjalnych torach. Każdy z producentów robi to na swój sposób i chroni patenty przed konkurencją. Lokuje ośrodki badawcze w rozmaitych zakątkach świata, by sprawdzić ogumienie w skrajnych warunkach atmosferycznych i drogowych. Potem następuje kolejny etap – badania gotowego produktu przez przyznające homologację niezależne instytucje. Kiedy opona trafia na koło samochodu, podlega krajowym przepisom związanym z jej parametrami eksploatacyjnymi. W Polsce minimalna dopuszczalna prawem głębokość bieżnika to 1,6 mm. Jednak nie warto czekać aż do takiego momentu.

Nie ma przymusu, ale...

Każdy z producentów ma w swojej palecie bogaty repertuar rozmaitych gum –...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11436

Wydanie: 11436

Spis treści
Zamów abonament