Eksportując, warto się zrzeszać i czerpać z wiedzy innych firm
Indywidualne zdobywanie nowych rynków eksportowych, szczególnie przez firmy z sektora MŚP, jest trudne. Dlatego warto łączyć siły już w kraju, aby potem choćby na targach prezentować się jako jedna mocna polska branża.
Tegoroczne PAIH Forum Biznesu poświęcone szeroko rozumianej ekspansji zagranicznej odbyło się pod hasłem „Eksport – inwestycje – partnerstwo". Wydarzenie zorganizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH) na PGE Narodowym w Warszawie zgromadziło ponad 4 tys. przedsiębiorców i ekspertów. Agencja zaoferowała zaproszonym 30 warsztatów, paneli i debat na temat zagranicznych rynków i sektorów interesujących przedsiębiorców, szczególnie tych z sektora MŚP. Ogromną wręcz popularnością cieszyły się bezpośrednie kontakty z przedstawicielami zagranicznych biur handlowych PAIH. Ich pracownicy przyjechali do Warszawy z całego świata. Do stanowisk z ekspertami z zagranicznych placówek PAIH oczekiwały dosłownie kolejki przedsiębiorców. I to mimo że terminarz spotkań był wcześniej ustalany. Zainteresowanie wykraczało jednak znacznie poza umówione już rozmowy.
– Wejście na nowy rynek to duże wyzwanie zwłaszcza dla małych i średnich firm. Dlatego poprzez nasze zagraniczne biura handlowe (ZBH) jesteśmy na rynkach całego świata, wszędzie tam, gdzie potrzebują nas polscy przedsiębiorcy. Naszą rolą jest im pomóc – mówiła Grażyna Ciurzyńska, p.o. prezesa PAIH. Przypomniała też, że kierowana przez nią instytucja od momentu tworzenia sieci ZBH obsłużyła już ponad 22 tys. zapytań eksportowych polskich firm.
To...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta