Ikea nie widzi żadnego bojkotu konsumenckiego w Polsce
W ostatnich miesiącach obserwujemy wzrost sprzedaży utrzymujący się na takich samych poziomach jak wcześniej – mówi prezes firmy w Polsce Carolina Garcia Gomez o sytuacji po zwolnieniu pracownika za obrażanie osób LGBT.
Jaki był ostatni rok dla Ikei w Polsce?
Carolina Garcia Gomez: Jestem od roku na stanowisku prezesa, był to bardzo intensywny rok i pełen sukcesów. Przychody w roku finansowym kończącym się w sierpniu wyniosły ok. 4,5 mld zł co oznacza wzrost o 11 proc. w stosunku do poprzedniego. Polska jest wciąż w gronie najszybciej rosnących rynków dla IKEA na świecie. W związku z zakazem handlu w niedzielę postawiliśmy mocno na wspierane naszych klientów na zakupach w kanale internetowym. W efekcie wartość sprzedaży elektronicznej rośnie bardzo mocno, a sprzedaż online to już 10 proc. naszych obrotów w Polsce. Na naszej stronie mieliśmy w roku finansowym 33 mln użytkowników i 118 mln odsłon.
To jednak nie tylko efekt niedzielnego zakazu?
Nie, generalnie kanał internetowy rośnie mocno, a sprzedaż mebli i domowych akcesoriów zwiększa się bardzo szybko. Dlatego tak bardzo zastanawiamy się, jak klientom zapewnić jak najlepszy serwis, sposób przeprowadzenia transakcji. Klient ma mieć możliwość wyboru rożnych sposobów przejścia przez zakupy i chcemy mu to zapewnić na jak najwyższym poziomie.
Zakaz handlu w niedzielę oczywiście był wyzwaniem, ale patrzymy na to od strony...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta