Wzrost popytu,wynikowe żniwa
Końcówka roku to udany okres dla spółek handlujących odzieżą i obuwiem, producentów żywności i deweloperów mieszkaniowych. Wraz z nadejściem zimy lista beneficjentów się wydłuża. jacek mysior
Wiele spółek z utęsknieniem wypatruje ostatniego kwartału roku kalendarzowego. Sezonowy wzrost popytu w tym okresie w połączeniu z nadejściem zimy wywiera pozytywny wpływ na osiągane wyniki finansowe. Które branże z warszawskiego parkietu mogą liczyć na udaną końcówkę roku?
Handel liczy na święta
Końcówka roku to tradycyjnie dobry okres, zwłaszcza dla handlu. Daje się wówczas zaobserwować wyraźny wzrost przychodów ze sprzedaży, co ma związek z okresem wzmożonych przedświątecznych zakupów. Analitycy podkreślają, że to wydarzenie generuje znacznie większe wydatki konsumenckie niż inne okresy roku, z czego korzysta wiele spółek. – W spółkach handlu detalicznego widać bardzo dużą sezonowość IV kwartału, który z reguły wypracowuje większą część całorocznego wyniku. Wynika to z dwóch powodów. Po pierwsze, konsumenci w Polsce, ale i w Europie czy USA, wyraźnie zwiększają konsumpcję w okresie Bożego Narodzenia, kupując więcej produktów. Dotyczy to właściwie wszystkich kategorii, od podstawowych, czyli artykułów spożywczych, przez obuwie i odzież do dóbr luksusowych – wylicza Konrad Księżopolski, szef analityków Haitong Banku.
Równocześnie w tym okresie konsumenci są skłonni do większych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta