mBank i ING Bank Śląski: są podobieństwa, ale i różnice
Czwarty i piąty co do wielkości gracz na polskim rynku mają podobną skalę i model biznesowy, ale różną rentowność oraz wycenę.
Wystawiony na sprzedaż mBank może potencjalnie zainteresować wszystkich dużych graczy w Polsce, a także tych dopiero chcących wejść na nasz rynek. Jednym z kandydatów w tej pierwszej grupie może być ING Bank Śląski, który – jak wynika z naszych informacji – buduje zespół mający przeanalizować możliwość przejęcia mBanku.
Obie instytucje nie komentują sprawy. Jest jednak ona o tyle interesująca, że oba banki są do siebie bardzo podobne nie tylko pod względem skali (w czerwcu ING Bank Śląski miał prawie 151 mld zł aktywów, a mBank ponad 152 mld zł), ale też modelu biznesowego: oba są bankami uniwersalnymi mającymi jedne z najlepszych rozwiązań cyfrowych w sektorze, oferującymi dobre produkty online i mającymi mniej oddziałów w relacji do swojej skali niż inni główni...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta