Więcej imprez, mniej gotówki
Prawie 2 miliardy złotych wydadzą firmy na gwiazdkowe bony i karty podarunkowe dla pracowników. Jeszcze więcej pójdzie na przyjęcia i premie.
Zdecydowana większość, bo 84 proc., polskich pracodawców zaplanowała z okazji świąt Bożego Narodzenia specjalne świadczenia na pracowników. Co więcej, grupa najbardziej hojnych firm, które przeznaczą na ten cel ponad 500 zł na osobę, wzrosła w tym roku do jednej piątej, czyli o połowę w porównaniu z ubiegłoroczną gwiazdką – wynika z badania pracodawców przeprowadzonego przez agencję zatrudnienia Randstad, które „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza.
Jak zwraca uwagę Mateusz Żydek, ekspert Randstad, pracodawcy, którzy nadal odczuwają silną presję płacową, starają się na nią odpowiadać nie tyle poprzez podwyżki, ile poprzez jednorazowe działania – w tym gwiazdkowe benefity. Wśród nich najbardziej popularne są premie gotówkowe i karty albo bony/kupony podarunkowe, które pomagają sfinansować gwiazdkowe wydatki.
Gwiazdkowe żniwa
– Wyraźnie widzimy, że w okresie okołoświątecznym firmy chętniej inwestują w karty podarunkowe oraz klasyczne upominki w postaci kuponów. Rok do roku odnotowujemy kilkudziesięcioprocentowe wzrosty sprzedaży kart – twierdzi Arkadiusz Rochala, dyrektor generalny Sodexo Benefits and Rewards Services Polska. Spółka ocenia, że na święta Bożego Narodzenia przypada ok. 60 proc. okolicznościowej sprzedaży bonów i kart podarunkowych w Polsce, co daje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta