Firmy i konsumenci pełni obaw
Nastroje przedsiębiorców i konsumentów w krajach Unii Europejskiej wyraźnie się w listopadzie poprawiły, ale patrząc w szerszej perspektywie, pozostają słabe.
Europejski wskaźnik nastrojów (ESI), obliczany przez Komisję Europejską na podstawie ankiety wśród gospodarstw domowych i menedżerów przedsiębiorstw, wzrósł w listopadzie w UE do 100 pkt z 99,1 pkt w październiku. Była to jego pierwsza zwyżka od maja i jednocześnie największa od grudnia 2017 r.
Wtedy, pod koniec 2017 r., ESI wspiął się na poziom najwyższy od początku stulecia. Od tego czasu nastroje w europejskiej gospodarce systematycznie się pogarszają. W październiku były najgorsze od jesieni 2013 r., gdy strefa euro zmagała się ze skutkami kryzysu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta