Jak odpowiedzieć na wyzwania
Nie ma jednej recepty na sukces młodego przedsiębiorstwa. Ale na pewno warto już na samym początku zadbać o profesjonalne ramy przedsięwzięcia. Najgorsza jest strategia typu „jakoś to będzie".
Według startupów największym wyzwaniem dla ich rozwoju jest sprzedaż i dotarcie do klientów (23 proc. wskazań), przyciąganie talentów i przekwalifikowanie (10 proc.) oraz innowacje i rozwój produktów (9 proc.) – wynika z tegorocznego badania przeprowadzonego przez PwC i Münster University of Applied Sciences.
Na rynku są pieniądze
Od tego, jak dana firma poradzi sobie z trzema powyższymi wyzwaniami, w dużej mierze zależy jej los. Przedsiębiorcy, którzy odnieśli sukces, radzą swoim młodszym kolegom, żeby nie dawali się zwieść podejściu typu „jakoś to będzie". Rynek jest niezwykle konkurencyjny i niewiele pomoże genialny pomysł, jeśli nie zostanie ujęty w profesjonalne ramy.
Z badań wynika, że większość startupów finansuje swoją działalność ze środków własnych. Część na tym poprzestaje, bojąc się wpuścić do biznesu inwestora. Tym samym blokuje sobie szansę na bardziej dynamiczny rozwój. Tym bardziej że inwestor niesie ze sobą nie tylko...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta