Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Polskie startupy globalne ambicje powinny mieć w DNA

29 listopada 2019 | Ekonomia i rynek | Jeremi Jędrzejkowski
Startupy muszą myśleć globalnie. Ale i pamiętać o odpowiedzialności za swój biznes, mówili eksperci
autor zdjęcia: Robert Gardziński
źródło: Fotorzepa
Startupy muszą myśleć globalnie. Ale i pamiętać o odpowiedzialności za swój biznes, mówili eksperci
Patrycja  Panasiuk dyrektor Biura Innowacji  PKN Orlen
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
Patrycja Panasiuk dyrektor Biura Innowacji PKN Orlen
Jarosław  Sroka członek zarządu  Kulczyk Investments
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
Jarosław Sroka członek zarządu Kulczyk Investments
Marcin  Szczeciński Kierownik do spraw inwestycji kapitałowych Adamed Technology
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
Marcin Szczeciński Kierownik do spraw inwestycji kapitałowych Adamed Technology
Marcin  Sowa Ministerstwo  Rozwoju
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
Marcin Sowa Ministerstwo Rozwoju
dr hab. Marcin  Wojtysiak-Kotlarski profesor SGH
źródło: ROBERT GARDZIÑSKI
dr hab. Marcin Wojtysiak-Kotlarski profesor SGH

Jak młode firmy powinny podchodzić do skalowalności swojego biznesu? Gdzie najczęściej popełniają błędy
w tym obszarze? Jakie są warunki do skutecznego rozwoju startupów i jak oceniają to ich partnerzy zewnętrzni?

 

Na te i wiele innych pytań odpowiedzi szukali uczestnicy dyskusji „Skalowanie biznesu. Dlaczego ten proces to duży problem dla polskich startupów?", która miała miejsce w redakcji „Rzeczpospolitej".

Skalowalność to podstawa

Jak eksperci definiują skalowalność młodych biznesów w polskich warunkach? Na wieloaspektowość zagadnienia wskazał Marcin Szczeciński, kierownik ds. inwestycji kapitałowych Adamed Technology.

– Czy skalowaniem biznesu startupowego jest wzrost, jaki obserwujemy w przypadku klasycznych firm, gdzie wzrastają przychody, ale i prawie proporcjonalnie podnoszą się koszty, czy też mówimy optymalnie o wzroście, który następuje bez lub przy minimalnym wzroście kosztów? A może chodzi nam o wzrost przychodów i ekspansję za każdą cenę, nie zwracając uwagi na rentowność całego przedsięwzięcia? Patrząc pod tym kątem nawet na gwiazdy, czasem już nieco przygasłe, na firmamencie międzynarodowych startupów, zauważylibyśmy, że skalowalność niejedno ma imię – powiedział Marcin Szczeciński.

– W polskich warunkach startupy stają najczęściej przed problemem na wcześniejszym etapie. Fundamentalnym wyzwaniem dla takiej firmy nie jest, jak zwiększyć przychody z kilku milionów do setek milionów czy więcej, lecz jak zdobyć płacących klientów i osiągnąć pierwszy milion. W przypadku, gdy...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11521

Wydanie: 11521

Spis treści

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament