Ubezpieczenie CPI pomoże wycofać z rynku wadliwy produkt
Ryzyka związane z niebezpiecznym dla życia i zdrowia produktem stanowią dziś jedno z największych zagrożeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Firmy mogą jednak zabezpieczyć się na wypadek takiego ryzyka. Tekst powstał we współpracy z Wartą
– Wadliwy produkt może być niebezpieczny dla odbiorców i konsumentów, ale także może oznaczać istotną stratę finansową czy reputacyjną dla jego producenta, importera lub dystrybutora – mówi Tomasz Balcerowski, dyrektor operacyjny odpowiedzialny za Zespół Underwritingu Ubezpieczeń OC w Warcie.
Potężne skutki wycofań
Nawet pobieżna analiza rocznych raportów agencji powołanych przez instytucje Unii Europejskiej w celu ochrony konsumentów (RASFF – w odniesieniu do produktów spożywczych i paszy, RAPEX – w odniesieniu do produktów niespożywczych) wskazuje na stały wzrost zagrożeń związanych z problematycznymi produktami i liczby ich wycofań z obrotu. Wpływają na to m.in. wzrost świadomości konsumentów, coraz bardziej restrykcyjne przepisy dotyczące bezpieczeństwa produktów, postęp techniczny w procesie analizy ryzyk związanych z produktami, nowe czynniki skażające (np. mikroplastiki) czy rosnące znaczenie mediów społecznościowych.
Ze statystyk jednej z największych firm reasekuracyjnych na rynku wynika, że w ciągu ostatnich pięciu lat na świecie wypłacono ponad 2 mld dolarów odszkodowań z tytułu szkód związanych z szeroko pojętą odpowiedzialnością za produkt. Znakomitą większość tej kwoty stanowiły odszkodowania lub świadczenia związane z...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta