Koronawirus zmiażdżył kinowy rynek Chin
Puste kina, odwołane premiery. Jeden z największych kinowych rynków świata jest w zastoju i czeka na antidotum. Zyskać mogą cyfrowe media.
Chiny to po Indiach drugi pod względem widowni filmów kinowych rynek. Pod względem tempa wzrostu do tego roku nie miały sobie równych. Koronawirus może to jednak zmienić. Przynajmniej na pewien czas. Z drugiej strony epidemia może dodatkowo wesprzeć zdobywające abonentów internetowe serwisy z filmami i serialami.
Ile zostanie z 9 mld dol.
Prawie 720 mln dol. wydali Chińczycy na bilety do kina w 2019 roku na najpopularniejszy film – pierwszą animację lokalnej produkcji w formacie Imax 3D „Ne Zha". W przeliczeniu na naszą walutę to około 2,85 mld zł i ponad dwa razy więcej niż wart jest cały polski rynek (1,14 mld zł w ub.r.).
W ubiegłorocznym rankingu TOP 10 najwięcej zarabiających filmów w Państwie Środka (dane mojoboxoffice) są tylko dwie obce produkcje i nie znalazły się one na podium, ale na miejscu ósmym i dziewiątym. Podium...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta