Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Podatek od słodzonego grzechu

26 lutego 2020 | Ekonomia i rynek
źródło: materiały prasowe

Jeszcze nigdy sytuacja producentów, jeśli chodzi o gusty konsumentów, nie była aż tak niepewna 
– mówi Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności. aleksandra ptak-iglewska

 

Jakie najważniejsze nowe zjawiska widzi pan teraz na rynku?

Tych zjawisk jest bardzo dużo, zaczynając od szybko zmieniających się preferencji i zwyczajów żywieniowych, przez preferencje dotyczące opakowań i miejsca zakupu. Konsumenci oczekują żywności coraz bardziej indywidualnej, dopasowanej nie tylko co do wartości odżywczej, zawartości określonych składników lub ich braku, ale również odpowiadającej ich przekonaniom dotyczącym środowiska, właściwego traktowania pracowników, fair trade czy też dobrostanu zwierząt. Te początkowo indywidualne oczekiwania przekształcają się błyskawicznie w nowe trendy. Jeszcze nigdy sytuacja producentów, jeśli chodzi o gusty konsumentów, nie była aż tak niepewna.

Trendy zmieniają się błyskawicznie, także dzięki internetowi. Ale nie wszystkie mody są trafne czy korzystne dla konsumentów.

Kilka okazało się kompletnie chybionych, jak choćby moda na olej kokosowy. W pewnym momencie należało go dodawać wszędzie, jako zdrowy zamiennik powszechnie stosowanych tłuszczów, aż po dwóch latach okazało się, że do konsumpcji jest on zupełnie niezalecany ze względu na niekorzystny profil tłuszczowy. A przecież miał być cudownym tzw. super food.

Zmieniają się mody na produkty bez określonego składnika, ale sama moda trwa. Kiedyś były produkty bez tłuszczu, dziś bez...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 11593

Wydanie: 11593

Spis treści

Reklama

Komunikaty

Nieprzypisane

Zamów abonament