Biznes musi być bardziej zielony
Proekologiczny kierunek może wydawać się firmom zbyt kosztowny, ale w dłuższej perspektywie to się opłaca – wynika z raportu „Kierunki 2020" przygotowanego przez DNB Bank Polska i PwC. anna Cieślak-Wróblewska
– Wszyscy musimy podjąć walkę ze zmianami klimatycznymi, ale biznes i przedsiębiorcy mają szczególną rolę do odegrania. To ich postawa będzie miała decydujący wpływ na stan ziemi, wód i powietrza – taką tezę stawiają eksperci DNB Bank Polska i PwC w najnowszym raporcie „Kierunki 2020. Zielona odpowiedzialność biznesu. Czy biznes przyjazny środowisku się opłaca?".
Brak koordynacji
W raporcie zaznaczono, że ogromny wpływ na stan środowiska mają rządzący, państwa. To władze publiczne – poprzez odpowiednie regulacje – mogą w dużym stopniu przyczynić się do transformacji energetycznej całych sektorów gospodarki. – Tu mamy jednak problem z koordynacją tych działań w skali międzynarodowej. A czasami z paradoksem braku ich efektywności, jeśli chodzi o cały świat – zaznaczył Jacek Socha, wiceprezes, partner PwC Polska. Przykładowo nie wszystkie kraje naszego globu przystępują do kolejnych porozumień klimatycznych i przestrzegają ich, więc wysiłki jednego kraju mogą być zniweczone przez brak takiego wysiłku w innej części świata. Albo inny przykład: UE zakazała np. produkcji plastikowych słomek, ale okazuje się, że z rzek Europy do oceanów spływa tylko 0,3 proc. mikroplastiku (86 proc. – z rzek Azji).
Z kolei konsumenci chętnie podejmują różne wyzwania związane z ochroną klimatu, ale skala wpływu stylu życia pojedynczych osób na stan...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta