Limity ważne przy rozliczeniach
Przedsiębiorcy, których nie stać na zakup wszystkich potrzebnych sprzętów, mogą zdecydować się na ich odpłatne wypożyczenie sprzętu, czyli leasing. Jednak tylko do określonego limitu mogą oni wliczać w koszty uzyskania przychodu raty leasingowe, wydatki eksploatacyjne, amortyzacje czy składki na dobrowolne ubezpieczenie.
Rosnąca konkurencja sprawia, że faktorzy stale podwyższają standardy obsługi, poszerzają zakres usług i szybko reagują na pojawiające się zmiany mikro- i makroekonomiczne.
Leasing jest możliwy od pierwszego dnia działalności firmy i z powodzeniem zastąpi tradycyjny kredyt dla firm.
Użytkowanie za opłatą
Leasing to forma najmu lub dzierżawy środków trwałych i nieruchomości. Oznacza to, że za odpowiednią opłatą możemy przez jakiś czas korzystać z potrzebnej nam rzeczy, na której zakup nas nie stać.
Co można wziąć w leasing? Właściwie wszystko, co uznamy za potrzebne do prowadzenia naszej działalności gospodarczej, przy czym mogą to być rzeczy zarówno nowe, jak i używane.
Dotąd na polskim rynku najczęściej spotykany jest leasing samochodowy, ale przedsiębiorcy coraz częściej decydują się na leasing komputerów; specjalistycznych maszyn; linii produkcyjnych; oprogramowania czy elementów wyposażenia biurowego.
Przedsiębiorcy mają do wyboru leasing operacyjny i finansowy, jednak to ten pierwszy cieszy się największą popularnością. Szacuje się, że korzysta z niego aż 80 proc. właścicieli firm w Polsce.
Leasing operacyjny – zwany też usługowym – to dwustronna umowa zawierana pomiędzy leasingobiorcą (w tym przypadku: przedsiębiorcą) a leasingodawcą (czyli zwykle firmą leasingową).
Firma taka przekazuje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta