Lexus LS 500: Dorównać Niemcom
Lubicie podróżować w pierwszej klasie? Jeśli tak, Lexus LS, czyli flagowa limuzyna japońskiego producenta, może być dla was dobrą propozycją. PATRYK KELLER
Za wyodrębnieniem Lexusa ze struktur Toyoty stoi prezydent koncernu, Eiji Toyoda. To za jego sprawą udało się rozpocząć rozmowy na temat odrębnej marki. Japończycy chcieli dorównać Niemcom, a zbudowanie prestiżowego auta na bazie Toyoty nie wchodziło w grę. W projekt Circle F zaangażowano 4 tys. osób. Tak powstał pierwszy Lexus LS 400. Kamień milowy dla japońskiej marki, który miał redefiniować pojęcie luksusu.
30 lat później
Piąte wcielenie modelu LS przedstawione zostało na targach w Detroit w 2017 roku. 5,23-metrowa limuzyna zerwała z przeszłością i przeniosła model do odległej przyszłości. Rozstaw osi ma 3,12 metra. To tyle, ile jeszcze w połowie lat 90. wynosiła niemal całkowita długość aut...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta