Polacy ruszyli po sprzęt, sprzedaż ostro w górę
Po fatalnym kwietniu, w maju producenci sprzedali aż o 23 proc. więcej urządzeń AGD niż rok temu. Dzięki temu wynik sektora po pięciu miesiącach – mimo pandemii – jest lepszy niż w 2019 r.
Po skoku w maju tegoroczna sprzedaż w ujęciu ilościowym jest o 0,5 proc. wyższa niż przed rokiem – wynika z danych organizacji producentów AGD APPLiA Polska. Segment sprzętu AGD wart jest już ok. 10 mld zł i są to wydatki mocno powiązane z nastrojami konsumenckimi – branża szybko korzysta na wszelkim dodatkowym wsparciu, jakie otrzymują konsumenci, ale też cierpi po negatywnych informacjach.
Wzrosty sprzedaży można było więc zaobserwować np. już po pierwszym miesiącu uruchomienia programu Rodzina 500+, ale lockdown spowodowany pandemią też wywołał natychmiastowe spadki. Zatem gdy po dwóch słabych miesiącach nadszedł skokowy wzrost, nastroje przedstawicieli branży momentalnie się poprawiły.
– Zaobserwowaliśmy duży wzrost wartości sprzedaży we wszystkich obszarach produktowych. Wraz z kolejnym etapem odmrażania gospodarki zostały otwarte centra handlowe, a co za tym idzie sieci sklepów z AGD – mówi Krzysztof Nagodziński, członek zarządu BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, producenta pod markami Bosch i Siemens.
– Po długiej przerwie spowodowanej narodową kwarantanną zaobserwowaliśmy dużo większe zainteresowanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta