Bankowość dla firm zmienia się wraz z nimi
Ostatnie wydarzenia związane z pandemią przyspieszyły migrację do internetu segmentu bankowości korporacyjnej, tradycyjnie kojarzonego z potrzebą bezpośrednich kontaktów firm z doradcami. Materiał powstał we współpracy z mBankiem
Nowe wyzwania dla naszego codziennego życia, jakie pojawiły się wskutek pandemii koronawirusa, zmieniły wiele obszarów naszego życia. Nie tylko prywatnego, ale także zawodowego. Praktycznie z dnia na dzień przeszliśmy na zdalny tryb pracy. W czasie zamknięcia gospodarki do internetu przeniosła się także większość naszych działań związanych z codziennymi obowiązkami – służbowymi i domowymi.
Europejska czołówka
Zmiany te objęły także bankowość. I to w sposób znaczący, mimo że na pierwszy rzut oka może mało dostrzegalny. Bo w najbliższym Kowalskiemu segmencie bankowości detalicznej Polacy w świecie internetu i aplikacji mobilnych od dawna czują się jak ryba w wodzie. Jest to wręcz znak rozpoznawczy polskiego sektora bankowego w Europie.
Według najnowszej edycji raportu „Cyberbezpieczny portfel 2020", przygotowanego przez Związek Banków Polskich i Warszawski Instytutu Bankowości, co minutę Polacy dokonują niemal 4 tys. operacji bankowych, z tego znaczną część elektronicznie. Mamy ponad 37 mln internetowych kont bankowych i przeszło 10 mln użytkowników aplikacji mobilnych.
Jednak konieczność nagłego przejścia do kontaktów w sieci na taką skalę, jak to nastąpiło wiosną, oznaczała wyzwanie dla dość zachowawczego dotąd w tej dziedzinie segmentu bankowości, skierowanego do największych przedsiębiorstw. Jak zatem to nagłe...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta